storm

böcker: Kavalier och Clays fantastiska äventyr av Michael Chabon (igen) en episk historia om två judiska kusiner som förvandlas från två taniga ynglingar i brooklyn under andra världskriget till relativt framgångsrika serietecknare. Judar som tecknar serier i Ammerika, plus deras liv. Fantastiskt.
Övrig litteratur: gringo i metro, gjorde mig deprimerad, hur mycket blatte kan man vara egentligen?
mat: husman och stulna äpplen
status: ont i ryggen, klagar. I övrigt tipp-topp. En tydlig blekhet har iaktagits.

det blåser storm ute och det är trevligt.
Jag var i Trelleborg idag, åkte med bussen den antagligen mest deprimerande sträckan väg man kan hitta i skåne, mellan Malmö och Trelleborg.
Själva staden är också ganska deprimerande, det stormar varje gång jag är där. Det var påfallande vintrigt trots solsken och värme. Det enda positiva var likten av hav som hängde över hela stan.

Målaren är kvar, stånkar fortfarande och säger att det är ett jävla jobb. Han vill fortfarande inte bli bjuden på nåt.

Jag är lugn och varm och förtröstansfull eller nåt. Allt är rätt bra ändå, ibland, som idag, går timmar väldigt fort. Vi hann inte ens dricka kaffe, bara småpratade om vävtapeter och liknande. Om jasmin. Hon ringde i helgen, systerhjärtat som utvandrat till europas hjärta. Bor i Prenzlauer berg i Berlin i en Altbau-lägenhet med andra söta tyskar. Beautiful.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback