nummer ett

jag tänkte aktivera den här bloggen igen. Jag skriver ändå i helgon.net-dagboken ofta nog och detta känns som ett bättre forum. Inte lika extremt töntigt som att vara 23 vårar och skriva helgondagbok. Jag tänkte anamma en slags struktur, det är snott och fjortis-ish men jag gillar det. Det rör sig om ett par (likadana varje gång?) Jag skriver den 29 Augusti 2006. I nådens år 2006 skulle jag har skrivit om jag vore han, men det är jag inte. Jag har förberett mig idag, så som en äkta och riktig kvinna skall, på sin man. Jag har köpt kläder, klippt mig, städat lägenheten och använt deodorant. Han kommer med tåget klockan 17.39 och jag ser fram emot det. Jag har alltid tyckt om att möta folk vid stationen, det gör att deras resa lisom smittar av sig på en själv. För att återgå till det som eventuellt skulle kunna bli ett stående inslag, i bästa Bridget Jones (eller valfri kvinnoroman filmatiserad med hugh i den manliga huvudrollen)-stil ett uppräknande av olika intag under dagen. Det enda jag kan komma på är Lästa böcker: Mat: (inte som anorexia-bloggarna utan snarare koks-tina) Musik: Osv. det låter så tråkigt? Aja, vi får se. Hursomhelst; böcker: läste nämligen ut Per Nilssons Lilla livet Lilla döden idag. Jag valde den eftersom jag gillade titeln (hoppades på snusk) och för att första meningen i baksidestexten löd: "jag önskar att jag var en neger." -klockrent, det var ju som om den talade till mig. Boken visade sig vara något helt helt annorlunda, liknelsen med Auster var inte helt missvisande, Auster på svenska för tonåringar typ. fast med kärlek till huvudpersonen. Och författare som älskar när de skriver kan aldrig misslyckas helt. (kom att tänka på ett citat jag hörde på radio: "historier kan aldrig vara falska" det var ju elt sant, slog det mig. Löjligt men sannare än mycket man hör i kulturprogrammen i P1. Häromdagen blev jag så arg så att jag var tvungen att stänga av radion efter att ha stått och vrålat åt pratarna i en stund. Funderar fortfarande på att skickka ett ustskällnings-mail till dom, har bara glömt vad programmet hette. Tvi det här får räcka för idag. hejdå

Kommentarer
Postat av: elias

SWEET!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback