konsthall

angående den aktuella uställningen på Lunds Konsthall,  50 års jubileumsutställnning.
Dom flesta verkar nöjda, på vernissagen plockade "donatorerna" (de som lånat ut verk) i drufvorna och drack "bubbel" (som dom myste fram ur mustascherna) och talade om "konst" och "konstnärer". Samtliga av de inbjudna gästerna var över 50 år, de flesta över 60.
Dricka kan dom också, framemot niotiden började de förlora den lilla rest hämningar som äldre personer med för mycket pengar har att börja med. De slängde matrester bland faten i buffén och stjälpte i sig gratisdrickat som om det vore mjölk.
De klagade på både det ena och det andra och skröt om "sina" verk.
Men det var festligt och, som sagt, folk verkar nöjda. Förutom tanterna som klagar på "rövbilderna" som hänger på väggen mitt emot ingången, dom tycker att de är osmakliga. Men barbro bäckström, som ju ocks gjort rumpor, fast i ståltrådsrelief, henne gillar dom.
Jag gillar rumpbilderna, jag tycker om kissochbajshumor och jag tycker hemskt mycket om sjuttiotalet och deras skojprovokationer. Det ska vara enkelt. Korta meningar. Som den nya poesinsom kom dånångång som inte bryddesig om kommatering eller gängse sk  rii v  re gl er u ta n ba ra gj oor rde so m d o m vil le. Ja, ni fattar.

Kommentarer
Postat av: max

själv tyckte jag nog det var ljudtekniken som gjorde det hela till ett så lyckat jippo! hand up!

2007-04-05 @ 15:53:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback