känsloporr

faen. jag går inte med på det!
bloggeri är INTE att jämföra med att sätta upp lappar på anslagstavlor där man skriver om sig själv, sitt liv och sina känslor

det kandlar heller inte om att vilka bli känd, däremot naturligtvis om att synas eller det där författaryngel brukar kalla för att "nå ut" till folk.
Och jag vägrar inse det förkastliga i det, löjligt är det kanske, men fan oskyldigt.

Jag tänker dock, iallafall idag avstå från logg-skrivandet eftersom jag inte riktigt inser det intressanta i det. I helgon.net-dagboken gjorde jag det lika mycket av anledningen att jag senare skulle kunna läsa det och hålla koll på tiden och detaljerna och mina utsagor och så, här känns det annorlunda.

Jag säger som det är: jag vill inte bli som dom medelålders (eller nej, tretti-nåt) kvinnorna som bryr sig mer om den nya mattan än sin killes (som dom för övrigt kallar sin "sambo") navel, tror att stabiliteten dom strävar efter uppnås i och med stabil inkomst, en unge och en större bil och dessutom tycker att olika saker (däribland säkert saker som snittblommor, hundar, kukar och ursprungsbefolkningar) är gulliga och då och då pratar bebisspråk. Jag vägrar ha en blogg som går att jämföra med deras!

Jag har aldrig NOJSAT
aldrig varit PÖMSIG

Kommentarer
Postat av: elias

tillskillnad från vad många tror (och tycker) är ren dokumentation av vardagslivet tämligen ointressant.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback